Was het Philadelphia experiment echt?

Dit was een experiment om een schip met mensen erop te laten verdwijnen d.m.v elektromagnetisme. Het schip verdween en kwam een paar km. verder weer tevoorschijn. Er zouden mensen verdwenen zijn en zelfs half in het hout van het schip teruggekomen zijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Volgens de officiële lezing van de US-Navy is het hele verhaal een opgeklopte mythe.
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Philadelphia-experiment)

Wellicht is er een echt experiment geweest of is er wat geheime lading aan boord van een schip geladen en is er iemand met veel fantasie geweest die er een "experiment" in gezien heeft.

Soms gaat zo'n sensatieverhaal een eigen leven leiden en gelooft plots iedereen dat er een écht experiment is geweest.

Dit vermeende experiment uit de oorlog werd breed uitgemeten door de sensatieschrijver Charles Berlitz in samenwerking met William Moore in hun boek The Philadelphia Experiment. Dit boek deed nog eens een extra duid in het zakje.
Om het compleet te maken is het boek van Charles Berlitz in 1984 ook nog verfilmd door regisseur Stewart Raffill.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank jullie wel!

Andere antwoorden (1)

De officiële lezing van de VS zeggen dat dit verhaal een mythe is.