Welke zichtbare vloeistof wordt er gebruikt in de 'twister tube' ?

Via www.twistertube.com is een fantastisch hebbedingetje te vinden, helaas is de productie nooit op gang gekomen en zweeft er nu een patent op een product wat niet op de markt zal komen als aangegeven op de site.
Nu wordt er via eBay een soortgelijke twister tube aangeboden echter zonder duidelijk zichtbare vloeistof.
Nu vraag ik mij af, welke vloeistof blijf op water liggen en is duidelijk zichtbaar wanneer er licht toegevoegd wordt? Of kan deze vloeistof gecreëerd worden door een bepaalde vloeistof te kleuren?

Belangrijk is dat de betreffende vloeistof ook bij het maken van de twister een geheel blijft en niet als kleine losse stukjes door het water draait.

Mocht iemand een antwoord hebben dan verneem ik dit graag, dan kan ik de twister tube zelf namaken!

Alvast hartelijk dank.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Aan het apparaat te zien wordt de kleur veroorzaakt door een lamp onder in het apparaat en krijg je andere kleuren door de lamp te veranderen. Dus je moet op zoek naar een willekeurige vloeistof die op water blijft drijven. Ik denk dat vrijwel iedere blanke olie soort hiervoor in aanmerking komt.

Die tornado-tubes die op ebay staan zijn doppen die je tussen 2 PET-flessen klemt en door de ene fles met water te vullen en vervolgens door die dop in de andere fles te laten lopen ontstaat een werveling die op een tornado lijkt. Feitelijk is het geen tornado maar een grote draaikolk (die twistertube ook trouwens).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had een andere gezien op Ebay ;-) Deze is vergelijkbaar met die je in de vraag aangaf. Alleen lijkt de lamp wat minder sterk (kan ook liggen aan het feit dat die van Ebay tegen een witte achtergrond staat en de originele Twistertube tegen een zwarte). Maar volgens mij is het hetzelfde principe. Dus kleur alleen door een lamp van onderaf. Wat je zorg over het vormen van bolletjes betreft, die kan ik me goed voorstellen. Dat zou je moeten uitproberen. Misschien zit de truc in een dikke(re) laag olie of anders is een hele stroperige olie (hoge viscositeit) waardoor die aan elkaar blijft plakken. Je kunt zelf aan het knutselen slaan (leuk projectje wel), bestellen op Ebay kan ook ;-)