Ik heb een examen natuurkunde over 1 week en 3 dagen maar heb weinig kennis over dit vak. waarmee kan ik punten scoren?

Gelukkig hoef ik maar een 3.5 te halen voor natuurkunde maar ik heb totaal geen kennis over natuurkunde (vmbo-gt) waarmee kan ik punten scoren of waar kan ik het beste beginnen met leren.
het logisch nadenken heb ik wel, maar bijvoorbeeld als je een vraag krijgt van: Zie bijlage. dan vind ik het moeilijk om een waarom te geven. ik snap dat het een kleinere kracht is maar weet dus niet waarom.

Hulp zal heel fijn zijn!

Toegevoegd na 1 minuut:
Blijkbaar accepteerd goeievraag geen afbeeldingen meer dus alsnog hier: http://www.afbeeldinguploaden.nl/photo/view/67574/Jh4K

Weet jij het antwoord?

/2500

De vraag op het plaatje vraagt naar de kracht die op de bout wordt uitgeoefend. Maar ze bedoelen natuurlijk de kracht die op de hefboom moet worden uitgeoefend. De kracht op de bout is bij een lange sleutel even groot als bij een korte, als je de bout beide keren even strak aandraait. Alleen de kracht die je op de hefboom, de sleutel in dit geval, moet leveren, - die verschilt. Als de vraag op het plaatje bedoeld is zoals ie is gesteld, dan is het antwoord dus als volgt: de kracht die Jason na het uitschuiven van de wielsleutel op de bout moet uitoefenen is even groot, maar omdat de sleutel nu langer is hoeft hij niet zo veel kracht op de sleutel te leveren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100