hoe plastic beker zoveel mogelijk te laten isoleren?

als ik een plastic beker zo goed mogelijk wil laten isoleren, moet ik dan bubbelplastic om het bekertje doen zonder aluminium folie of met aluminium folie om het bubbeltjesplastic? Of is er nog een betere manier om het bekertje zo veel mogelijk te laten isoleren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.3K

Antwoorden (2)

De beste methode is het klassieke Dewar vat, met een metalen film op een vacuum gezogen dubbelwandige fles. Een thermosfles zeg maar, Door het vacuum zijn er te weinig gasmoleculen om de temperatuur over te brengen. Door het metaal is de uitstraling beperkt en wordt veel warmte ook weer naar binnen teruggestraald. Vloeibaar stikstof wordt nog steeds op die manier vervoerd, dus ik ga er maar vanuit dat er geen betere methodes voor isolatie bestaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als in het bekertje een warme vloeistof zit, moet je geleiding zoveel mogelijk voorkomen door bubbeltjesplastic om de beker aan te brengen. Om warmtestraling terug te kaatsten, zou ik om het bubbeltjesplastic weer aluminiumfolie plakken.
Doe je direct aluminiumfolie om het bekertje, dan zul je warmte verliezen omdat metaal warmte goed geleidt en zo doorgeeft naar buiten. Een thermosfles bestaat uit een dubbelwandige glazen fles, die aan de binnenkant is bedekt met een zilverlaagje. Het glas geleidt slecht en de zilverlaag kaatst straling terug.