Oud worden is niet een bewuste chemische reactie waarbij er iets stuk gemaakt wordt, zoals bijvoorbeeld bij roesten.
Het is meer het stagneren en af laten weten van chemische reacties. Met name kopieerproblemen en mutaties bij het DNA.
Reddie
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
PLUS. Goed uitgelegd
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraagsteller zou eens moeten googelen of wiki-en op telomeren, de uiteinden van DNA die naarmate ze vaker gedeeld worden meer gaan rafelen en zo ouderdom veroorzaken.
Oud worden kan natuurlijk oo gebeuren door eenvoudig tijdsverloop zonder dat er sprake is van degeneratie.
Maar biologisch gezien kan ook door oa het ophopen van suikers en eiwitten (bijvoorbeeld alzheimer) bepaalde functies stroeven gaan lopen.
erotisi