Je bepaalt het volume van het deel van de auto dat zich niet met water vult onder water in liters (schat inhoud van passagierscompartiment en kofferruimte) en trekt daar het gewicht van de auto in kilo's vanaf. Dan resteert het drijfvermogen in kilo's. Als het getal negatief is zinkt je auto. Denk ook aan het gewicht van de inzittenden!
Let op! dit is een benadering waarop je niet blind kunt vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Prima antwoord, maar in de praktijk zal de auto ALTIJD zinken, omdat auto's zijn nooit geheel waterdicht. Er zal altijd water binnendringen via ventilatieroosters, kiertjes in de carrosserie, de randen van de ramen, noem maar op... Toch verdient het antwoord een + ! (^_^)