wat mag er aan chemicaliën op een middelbare school aanwezig zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Geen idee, ik had zelf een leraar die ons voor deed hoe je buskruit moest maken...en daarna de kast opblies waar normaal schadelijke gassen in opgezogen worden.

Antwoorden (1)

Er zijn voor scholen geen kant en klare voorschriften wat je wel en niet mag hebben. Je moet als school een Risico-inventarisatie en -evaluatie opstellen. Hierin staat wat veilig mogelijk is op een school, dit kan dus per school verschillen.
Wel word er duidelijk gemaakt dat het gebruik van open vaten met kwik of het gebruik van benzeen(verbindingen) verboden is. Deze stoffen zijn hoog kankerverwekkend. Ook is het niet meer toegestaan bloed te prikken voor bloedgroepbepalingen.

Verder is in de les de docent verantwoordelijk voor de leerlingen, in overleg met de school is hij/zij dus degene die bepaalt of een practicum verantwoord is. Soms heeft de school strikte regels, soms moet de docent met de leiding overleggen.