Mijn huis staat voor een bos met hooge bomen, minder als 5 meter,is dit nu gevaarlijk met bliksem,moet ik dan een bliksemafleider op het huis zetten ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee dat hoeft miet, de kans dat je huis door de bliksem getroffen wordt is zeer klein ... Een bliksem afleider trekt het eerder aan. Het word wel afgeleid maar het schrik effect kan zeer ingrijpend zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je hoge bomen om het huis hebt staan is de kans groter dat de bliksem in de bomen slaat dan in je huis. Wel loop je dan de kans dat electrische apperatuur door overspanning het loodje legt ,dus een overspanningsbeveiliging is dan wel zinvol