Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het echt zo dat als je een flesje limonade laat staan dat het dan alcohol wordt?

mijn moeder zegt dat als ik een flesje limonade met de dop erop laat staan dat het dan alcohol wordt. is dit een smoesje zodat ik mijn spullen opruim of is dit echt waar? zo ja hoelang duurt het dan?

alvast bedankt

xxxx Boerinneke

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Was het maar zo. :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, het is waar. Ik heb het zelf al een paar keer meegemaakt. Ik had een paar slokken limonade gedronken en het flesje daarna terug in mijn tas gestopt. Als het dus open is geweest kan het gaan gisten. Meestal merk je dit na ongeveer 3 dagen. Hoe het precies zit weet ik niet maar het is dus wel zo...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Daar zit wel een kern van waarheid in. Echter moet er wel gist aanwezig zijn. Een flesje limo dat niet open is geweest, zal niet gaan gisten. Maar een aangebroken flesje, dat al in aanraking is geweest met de buitenlucht, kan dat wel.
(Lees meer...)
bamibal
10 jaar geleden
Als het flesje dicht blijft ontstaat er geen alcohol. Indien het flesje open is zal je ook eerst een vorm van gist nodig hebben om de suikers in combinatie met zuurstof te kunnen laten gisten, waardoor alcohol ontstaat.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Dit kan inderdaad. de suikers van de limonade kunnen lichtjes gaan gisten en dan wordt het alcohol. Maar dit is in zeer lichte mate.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding