wat is chemie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
chemie is een natuurwetenschap die zich richt op de studie van samenstelling en bouw van stoffen, de chemische veranderingen die plaatsvinden onder bepaalde omstandigheden, en de wetmatigheden die daaruit te destilleren zijn. Chemie is sterk verwant met de biologie en de natuurkunde. De tak van wetenschap die beide verbindt zijn respectievelijk de biochemie en de fysische chemie. Ook met andere natuurwetenschappen zijn aan het grensvlak nieuwe disciplines ontstaan zoals de geochemie en de computationele chemie.
Ik hwb dit van wikipedia
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het wordt ook gebruikt indien er een klik is ( op weg naar verliefdheid ) tussen twee mensen of gewoon je kunt goed opschieten met iemand . Een plus een veranderd in meer dan gewoon twee er ontstaat iets :) dat is chemie .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Chemie is een ander word voor scheikunde bedoel ik.

Antwoorden (4)

Dat is een ander woord voor scheikunde. De beschrijving van processen die gebeuren wanneer je twee of meer stoffen samenvoegt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Of van elkaar scheidt.
Amadea
10 jaar geleden
De interactie tussen stoffen, en het gebruik ervan: scheiden, reageren, ontleden ect. Scheikunde dus
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Chemie of scheikunde is de wetenschap waarbij de aarde van de stof wordt bewerkt, dit in tegenstelling tot fysica of natuurkunde waarbij de aarde van de stoffen intact blijven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Atoomen leeren op elektronen bazis.