hoe kan zoveel energie uit zoiets kleins komen.

E = MC 2, ik iemand mij verklaren hoe het kan dat zoveel energie uit zoiets kleins kan komen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede vraag... moet je weten uit 10 gram uranium haal je even veel energie als uit 1000 kg steenkool.
amigo
13 jaar geleden
zie ook onderstaande link, ik maar er maar geen antwoord van want dat is het niet echt, dit is gewoon moeilijk uit te leggen, in de relatie tussen massa en energie zit nu eenmaal een enorm grote constante opgesloten maar het is een angstwekkend idee, maar lees dan ook eens deze link (o ja en de tweede legt alles toch wel aardig uit) http://www.faqt.nl/wetenschap/5109/ http://nl.wikipedia.org/wiki/Massa-energierelatie

Antwoorden (1)

Zie het als een balansvergelijking om met de lichtsnelheid de massa aan de energie te relateren. Het is niet zomaar mogelijk om die massa ook in energie om te zetten, zo wordt bij een kernreactie slechts een klein deel van de massa omgezet in energie (geloof dat een gram compleet omzetten overeenkomt met de energie van de atoombom in WOII).