In de Grote Oceaan, is op een diepte van 1850 meter, een temperatuur gemeten van 378 graad Celcius. Ontstaan dan geen enorme beroeringen implosie's?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nooit geweten dat de temperatuur in de oceaan zo hoog kan oplopen.
Vanaf 90 graden is het kookpunt bereikt als ik me niet vergis. Vraag mij dan af of er in deze diepte leven is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kookpunt is 100 graden....

Het beste antwoord

Nee, dat zou het geval zijn als de druk lager was, superkritisch water kan niet koken en daardoor geen bellen vormen. Water op die diepte is feitelijk noch een vloeistof, nog een gas. Als de druk lager is zoals bij de vorming van een onderzeese vulkaan dan is er erg veel beroering met bellen in het water, die expanderen en na temperatuurdaling weer imploderen. Dit soort interactie van water en magma wordt een "phreomagmatic eruption" genoemd. De explosie van Santorini waarbij de Minoische beschaving werd weggevaagd is een aardig voorbeeld van de verwoestende kracht van de combinatie van magma erupties en phremagmatische erupties.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan , op meer plaatsen in de oceaan komt vulkanische activiteiten voor . Ja dat kan tot bewegingen en gas bellen zorgen of aard verschuivingen . Ja daar kan toch leven zijn, op andere iets minder extreme plaatsen in de oceaan zijn diverse levens vormen rond die zgn Smokers geconstateerd tegen de verwachting van de toen heersende wetenschap . Mogelijk zijn de mysterieuze vliegtuig en boot verdwijningen in de Bermuda driehoek te verklaren daarmee , er stijgen daar nl bellen met methaan ( zeg aardgas) gas omhoog , ja dat is heel brandbaar ! En onder een boot geeft dat geen drijf vermogen , probeer maar in je badkuip . Ja het blijft een raar verschijnsel , op sommige plaatsen op aarde schuiven enorme platen onder elkaar naar beneden , en op andere het omgekeerde , op Hawaï komt er constant hete lava in de oceaan mogelijk nog heter ?