dat komt doordat er slecht weer aan komt zetten
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens Buienradar.nl niet.
Dan zit er veel vocht in de wolken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wolk#De_kleur_van_wolken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nyoro~n
Wolken zien wij als wit als er vanaf onze kant licht op valt, komt het licht van de achterkant dan zien we ze als donker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Als laatste kan een wolk nog grijs aandoen doordat deze semitransparant is, zodat je door de wolk heen de blauwe hemel ziet. Dit effect doet zich vooral voor bij wolken met weinig waterinhoud of wolken die hoofdzakelijk uit ijskristallen bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wolken kunnen bestaan uit ijs of vloeibaar water. Hoe lager een wolk hangt, hoe hoger de temperatuur, en hoe groter de kans dat hij voor een groot deel bestaat uit waterdruppeltjes. Die druppels hebben een grote dichtheid. Gevolg: de wolk wordt donkerder, want het zonlicht kan moeilijker door de wolk dringen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle tot dusver gegeven antwoorden zijn volgens mij onjuist of op z'n minst niet helemaal juist.
Als wolken voldoende licht doorlaten, zien wij ze als wit. Dus: dunne bewolking.
Naarmate het wolkendek dikker en dus minder lichtdoorlatend is, worden ze grijs: minder wit.
Inderdaad: dikke bewolking kan voorkomen door de genoemde oorzaken. Maar dan zijn er ook meer oorzaken.