Wat is de functie van stearinezuur?

Ik gebruik een dagcreme waar stearinezuur inzit. Ik vroeg me af wat de functie van dit zuur is, aangezien stearinezuur als tweede op de ingrediëntenlijst staat. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

het zorgt ervoor dat de crème crème blijft en niet verandert in een pruttig bezinksel onder in je potje met daar boven iets waterachtigs. Ofwel het zorgt voor evenwicht tussen de verschillende bestanddelen van de creme. Sommige bestanddelen lossen beter op in water, andere in olie. water en olie mengen niet samen (probeer maar eens slaolie met water te mengen) door stearinezuur te gebruiken blijven water en vet in evenwicht, en mengt het wel
anneliez
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Stearinezuur is een natuurlijk vetzuur. Het wordt gebruikt als anti-klontermiddel.
Amadea