Door enorme hoeveelheden kristallen zilverjodide aan wolken toe te voegen kan het opeens gaan regenen. De kleine waterdruppeltjes, waaruit een wolk bestaat zetten zich af op de kristallen en komen dan als neerslag omlaag. Het is echter wel een vervuilende techniek, zilver als metaal is geen gevaarlijke stof, echter als verbinding is het net zo giftig als een loodverbinding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De raket wordt gelanceerd richting regenwolk. In de kop van de raket zit een ontplofbaar mengsel samen kristallen zilverdioxide. Boven of in de wolk wordt de raket tot ontploffing gebracht. Regen ontstaan doordat waterdamp condenseert op een vast deeltje zoals roet. Maar dat ontbreekt in dit geval. De kunstmatig verspreide vaste deeltjes van zilverdioxide zorgen ervoor dat de waterdamp gaat condenseren rondom die deeltjes zodat er druppels ontstaan die vervolgens naar beneden vallen als regen.
Er zijn trouwens verhalen bekend dat hiermee een gat in een wolk valt omdat alleen war de raket ontplofte regendruppels ontstonden.