kun je theoretisch met ballonnen de wereld over reizen?

stel dat het is helemaal windstil (praktisch niet mogelijk) geen zuchtje wind en je hang met ballonnen ongv 5 cm boven de grond.als je lang genoeg wacht kom je dan uiteindelijk ergens anders uit

Toegevoegd na 4 uur:
ps de aarde draait

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Niet als het windstil is. Of je moet roeien met je armen, of een andere aandrijving hebben.

Toegevoegd na 43 minuten:
Herstel, je komt toch wel ergens als je niet tegen een obstakel strandt.
De snelheid aan het aardoppervlak is 1666,6666666 km/h.
Op 5 cm hoogte zou je met 1666,6666805 km/h moeten bewegen om precies boven hetzelfde punt te blijven hangen.
J blijft dus achter op de draaiing van het aardoppervlak, waardoor je met een snelheid van 0,0000139 km/h naar het westen beweegt.
Dat is 0,0139 m/h of 13,9 mm/h. Geduld hebben dus.
Reddie
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met 5 cm boven de grond kom je ook niet ver, stukje onkruid en je blijft hangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met windstil wordt over het algemeen bedoelt dat de lucht ten opzichte van het aardoppervlak niet verplaats. De luchtlaag waar je dan in je ballonnetje inzit draait dan net zo snel mee als de aarde. Dus ten opzichte van de grond hang je stil
Reddie
10 jaar geleden
@Ajaxgastjuh, de aarde draait, maar geen zuchtje wind betekent dat de lucht precies met de aarde meedraait.
Reddie
10 jaar geleden
@iHave, Tegelijk gereageerd.
Zie de uitbreiding van mijn antwoord voor de echte muggenzifters.