Ja, aan die kant maakt het papier immers (uitvergroot) een boog en is er dus op enig punt meer papier dan twee losse vellen.

Toegevoegd na 4 uur:
Zie reacties.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen waarom dat zou zijn. Die kant zou wel wat dikker zijn omdat er makkelijker lucht tussen blijft zitten.
Maar de stapel lichter maken door de bladen los te snijden, lijkt me onmogelijk
anneliez
10 jaar geleden
Je zou je eerst moeten afvragen wat je precies bedoelt met "de kant waar de vouw zit". Waar loopt de grens tussen de ene en de andere kant? Als die grens door het zwaartepunt loopt, dan zijn beide kanten per definitie even zwaar. Maar als je het geometrische midden neemt, dan zal dat iets verder liggen naar de kant waar geen vouw zit. Dat komt door het al door Bastanovum genoemde boogje. Zo gedefinieerd is de kant met de vouw inderdaad zwaarder.
WimNobel