Hoe zijn de 4 natuurkrachten ontstaan?

Waar komen
1) de zwaartekracht
2) de elektromagnetische kracht
3) de zwakke (Kern)Kracht
4) de sterke (Kern)Kracht

vandaan? En waarom zijn deze zoals ze zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (3)

Die werden als eigenschap bij de materie erbij geschapen...

Dat weet niemand waar die krachten vandaan komen en waarom dat ze die specifieke waarde hebben... We kennen wel precies hoe groot elke kracht is, maar de origine is onbekend... God zou het moeten weten, want die heeft dat alles geschapen, heb ik ooit gehoord, maar zeker weten doe ik dat ook niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NG gekeken? Daarop legden ze nl uit hoe dat was. In de Plancktijd (begin van het universum) waren die krachten gebundeld tot een groot "kristal". Daarin zat:
Nucleare kracht
Elektromagnetische kracht
en nog 2, maar ik dacht niet sterke en zwakke kernkracht..?
of in eigen antwoord?
Dat was één grote superkracht, en die viel later uit elkaar. Zo ontstonden ze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ladingen van elektron en proton moeten gelijk en tegengesteld zijn; het neutron moet een fractie zwaarder zijn dan het proton; de temperatuur van de zon en de absorberende eigenschappen van chlorofyl moeten op elkaar afgestemd zijn voordat er fotosynthese kan plaatsvinden; indien de sterke kernkracht iets zwakker was, zou de zon geen energie kunnen opwekken door nucleaire reacties, maar als ze iets sterker was, zou de voor het opwekken van energie benodigde brandstof enorm instabiel zijn; zonder twee afzonderlijke opmerkelijke resonanties tussen nuclei in de kernen van rode reuzensterren had er geen element zwaarder dan helium gevormd kunnen worden; zou de ruimte minder dan drie dimensies hebben, dan zouden de verbindingen voor de bloedsomloop en het zenuwstelsel onmogelijk zijn; en zou de ruimte meer dan drie dimensies hebben, dan zouden planeten geen stabiele baan rond de zon kunnen beschrijven. — The Symbiotic Universe, blz. 256, 257.
De vier fundamentele krachten spelen zowel in de uitgestrektheid van de kosmos als in de oneindige kleinheid van atoomstructuren een rol. Ja, alles wat wij om ons heen zien is erbij betrokken.

Deze zijn door God geschapen en met een enorme precisie door hem op elkaar afgesteld!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1