Omdat er rioleringswater onder doorstroomt dat uit de huizen komt, en dat is lekker warm.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Daar vriest het nooit... Daar is het warm... Alle water heeft een veel hogere temperatuur dat daar stroomt dan buiten boven de grond...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Buiten boven de grond stroomt geen water.
de buizen van water riolering en gas liggen allemaal dieper dan 70 cm om te verkomen dat ze niet bevriezen vorst komt nooit zo diep .
tevens stroom het water constant waardoor de kans op bevriezing kleiner word
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij strenge vorst in NL komt de vorst niet dieper dan 50 cm in de grond. Op grotere diepte vriest het dus niet in NL. Om die reden wordt de riolering zo diep gelegd dat ze vorstvrij te blijft.
In Rusland zul je de riolerig dus wat dieper moeten leggen.