Hoe groot is een gemiddeld mens als je alle leegte eruit haalt?

Alle atomen van de mens bestaan grotendeels uit leegte. Maar een mens heeft vele atomen. Hoe lang en zwaar zou een mens zijn als dit vacuüm eruit is? (Gemeten onder normale druk voor zover mogelijk.)

erotisi
10 jaar geleden
1.6K
escape
10 jaar geleden
Je wilt weten hoe zwaar een mens zou zijn als het vacuüm eruit is. Daar heb je vast al goed over nagedacht, want je weet best hoe zwaar vacuüm is.

Het beste antwoord

Eigenlijk bedoel je zoiets als: hoe groot zou een mens zijn als hij of zij samengeperst zoud worden als de materie in een neutronster?
Nou, let op: 'De dichtheid van een neutronenster is onvoorstelbaar groot: Ongeveer 1.000.000.000.000 kilogram per kubieke centimeter!!'(zie bron.)
Een gemiddelde mens weegt 75 kilogram. Maar weet je wat? Ik ben lui en zet het gewicht op 100 kilogram (dat rekent makkelijker).

Dan kun je een mens samenpersen tot 100 kubieke micrometer.
(1 micrometer of micron is gelijk aan 10 tot de macht -6 meter, oftewel 0,000 001 meter, een miljoenste deel van een meter, of een duizendste deel van een millimeter.)

Dus met een blokje van 4,64 x 4,64, x 4,64 micron ben je er wel. Dat is heel erg veel kleiner dan de punt in deze tekst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een andere benadering.
Gezegd wordt, dat 99,99% van een atoom uit leegte bestaat. 0,01% is dus echt massa.
dit is wel in volumes.
Een mens heeft gemiddeld een volume van 66670 cm3. 0,01% zou hier dus van over blijven. dan blijft over 6,667 cm3.
Omdat je geen massa weghaalt, blijft het gewicht hetzelfde. De dichtheid van een mens neemt wel behoorlijk toe. Weeg je bijvoorbeeld 70 kg, dan is de dichtheid 0.0010499 kg/cm3. Als alle leegte eruit is, is de dichtheid ineens 10,499 kg/cm3.

Wat ben je eigenlijk van plan met deze gegevens? xD
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alle atomen zijn ruimte. Als je alles oneindig dicht op elkaar zou plakken, dan zou je vanzelf een zwart gat worden. Als je alleen bedoeld dat al het lucht eruit moet, dan heeft het alsnog weinig zin om te zeggen. De holle ruimtes in ons lichaam zijn namelijk die waar eten in wordt vervoerd. Dus die zou je leeg kunnen zuigen, maar dat zou niet uitmaken voor je eigen grootte. Je structuur is namelijk zo gebouwd. Het is niet goed voor je om allerlei luchtbelletjes te hebben in je lichaam. Het is zelfs gevaarlijk om lucht te hebben in je bloedvaten. Kleine belletjes vallen wel mee hoor, dat is een mythe, maar eigenlijk zul je lucht niet tegenkomen.