Kun je zelf melk synthetiseren in een laboratorium?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik bedoel voor mensen die allergisch zijn voor koemelk of lactose. En als we nutrilonmelk kunnen maken -zonder échte melk- hoe dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Theoretisch zou het mogelijk zijn als hiervoor veel tijd en werk aan word besteed. Dat zal dan een kostbaar project worden. Prakties gezien is het nog niet mogelijk, maar wie weet wat de toekomst ons te bieden heeft en kunnen we wellicht over 10 jaar wel gesynthetiseerde melk produceren en misschien zelfs drinken de Wetenschap staat wat dat betreft zeker nog niet stil

Theoretisch misschien wel, maar er zijn een paar probleempjes. Ten eerste zijn er vele soorten melk. Elk zoogdier maakt melk in een unieke samenstelling. Ten tweede, waarom zou je het doen. Melk is voor baby's, niet voor volwassenen. Ten derde, wat is er gezond aan melk? Ten vierde, als er in melk stoffen zitten die je als mens goed kunt gebruiken, waarom zou je dan al die andere ballast meenemen. Ten vijfde, het zou wel verschrikkelijk duur worden. Toegevoegd na 9 uur: Als mensen allergisch zijn voor lactose is het véél simpeler om die lactose uit de melk te halen dan kunstmatig melk te maken, bestaande uit duizenden suikers, vetten en eiwitten. Verder blijf ik er bij dat het consumeren van melk niet noodzakelijk is voor het leven. Ik leef al 55 jaar zonder melkproducten, net als alle mensen in Oost Azie. Zonde van de tijd en energie om dat te proberen. Afgezien van het feit dat die melk onbetaalbaar zou worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100