Hoe kun je het klokhuis van een appel zo behandelen dat het nooit zal rotten?

Ik heb een kunstwerk waar de klokhuizen van appels aanhangen, maar deze zullen na verloop van tijd natuurlijk rotten en verdwijnen. Wat is de beste manier om ze te balsemen zodat dit niet zal gebeuren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ze eerst eerst drogen en dan met en lak overdekken. Probleem is dat alle cellen in de appel zullen openbarsten en zo hun vocht verliezen. Daarom eerst drogen. Overhaast het drogen niet door te hoge temperatuur want anders heb je appelmoes.
Met zuur kan je de kleur behouden. Dus eerst onderdompelen in azijn en dan drogen.
Het zal een kwestie van experimenteren zijn met de juist temperaturen..
Robby BB

Antwoorden (2)

gezien wat ik weet over biologie is het het feit dat het rotten door bacteriën of schimmels gebeurt. Steriliseren en daarna vacuüm inpakken is een optie, Optie 2 is het in aanraking brengen met een zeer lage temperatuur (niet zeker).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien staan hier een paar ideeën (engels):
http://m.wikihow.com/Keep-a-Cut-Apple-from-Turning-Brown
Bronnen: