poepen vogels op bladeren of juist op de grond? of op een bepaalde kleur?

ik bedoel of vogels een speciale voorkeur hebben om op te poepen, dan komt er misschien wel een oplossing voor al die vogelpoep op de auto's enzo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nou vogels poepen wanneer ze moeten ongeacht de plek/kleur/object. Vaak al vliegend in de lucht. Kreeg gisteren weer zo'n fijne kwab op mijn hand tijdens het fietsen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo is het!
Naar mijn idee zijn vogels zich er überhaupt niet of nauwelijks van bewust dat ze poepen: ze realiseren zich niet eens dat ze dat doen.

Wat ze niet meer nodig hebben, laten ze vallen...

Dus de kleur van het voorwerp of het vlak waar de poep op valt, daar maken ze zich al helemaal niet druk om...
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet of het bij alle vogels zo is, maar sommige vogelsoorten zoals arends, gaan als ze moeten poepen terwijl ze in hun nest zitten, eerst naar de rand van het nest, met hun kont naar de buitenkant gericht, en poepen dan pas. Dus zij weten heel duidelijk wel dat ze poepen, anders zouden ze niet eerst zorgen dat het niet in hun nest terecht komt.
Antoni
11 jaar geleden
Daar heb je gelijk in!
Jawel, er is onderzoek gedaan naar auto's. Toen bleek dat vogels veel vaker op auto's van een bepaalde kleur poepen dan op andere. Ik ben vergeten welke kleur... Maar dat is vast nog wel te vinden op internet.