Plattelandswijsheid: de was buiten hangen als het vriest. Als je het daarna binnen zet is de was in een paar minuten droog. Is dit echt waar?

Of is dit een fabeltje..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Interessante vraag!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan ook ook een Goeie Vraag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk die reacties, maar doe dan al ik doe, geef daadwerkelijk een plus!
Reddie
11 jaar geleden
Niet zo goeie vraag, want je kunt het zelf uitproberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reddie doe het zelf en laat mij het resultaat weten. Bedankt alvast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op het platteland waar ik vandaan kom, is deze niet bekend! Maar goeie vraag!

Het beste antwoord

Als het vriest is er vaak ook sprake van relatief droge lucht, dus met weinig waterdamp. Dat betekent dat het bevroren water zonder vloeistof te worden uit de was verdwijnt, dus dat de was goed en snel (uit)droogt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb het nooit uitgeprobeerd maar de reden zou kunnen zijn.
bijten bevriest het water in de was.
Haal je het naar binnen dan komt de was in droge warme lucht waardoor het ijs meteen overgaat in damp zonder de tussenfase water.
anneliez