CH4 + 2 O2 → CO2 + 2 H2O

Wordt moet dus een pijl (→) zijn.
En er moeten 2 spaties in, tussen 2 O2 en 2 H2O.
En dan moeten de cijfers nog in subschrift, dat wil hier niet echt lukken dus…Behalve de 2 voor O2 en de 2 voor H2O, die blijven normaal. Voor de goede orde nog eens de vergelijking met de cijfers die klein onderaan geschreven moeten worden tussen [] .

CH[4] + 2 O[2] → CO[2] + 2 H[2]O

Succes met je methaan verbranding ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

CH,4, + 2 O,2, -> CO ,2, + 2 H,2,O De cijfers tussen de komma’s in subscript.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja... Sommetje is correct uitgevoerd.

maar "word" moet wel een pijl naar rechts zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moleculereactie is vrijwel correct weergegeven.
Je zou nog aan kunnen geven dat er een pijltje tussen de reactiehellften hoort te staan en je zou aan kunnen geven dat het een exotherme reactie betreft.
Het betreft hier immers het verbranden van aardgas....