het geluid van de radio wodrt ook opgepikt door je telefoon en vervolgens weer via de radio uitgezonde en weer opgepikt door de telefoon...etc. Vergelijk het maar met het Droste-effect.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het heet feedback; terwijl je zelf door de telefoon praat komt er ook geluid van de radio/tv in de woonkamer mee. In de studio komt je stem over de speakers, inclusief het geluid uit de studio (vanuit je telefoon).
Dit geluid wordt in feite eindeloos versterkt in een loop waar de versterker niets mee kan. Hetzelfde als je een microfoon direct bij de seaker houdt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit heet rondzingen. Zie verder antwoord van Hanabo
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Magnetisme.
De GSM signalen resoneren met de magneten in de boxen van je radio.

Het rondzingen en piepen is gen resoneren maar sonische terugkoppelingsloop.