Hoe kan het dat op google maps een satelliet foto wordt gemaakt waar het overal ter wereld dag licht is?

In NL bijv komt de zon uit het oosten en zie je links van een object de schaduw. In Japan is het andersom...
Hoe kan dat, en dat het overal tegelijk daglicht is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

De satelliet- en vliegtuigfoto's van Google Earth worden niet allemaal op het zelfde moment gemaakt. Sterker nog, het zijn allemaal oude foto's die Google redelijk goedkoop heeft kunnen inkopen, die aan elkaar 'gemozaiekt' worden.

Je zit dus te kijken naar foto's van de aarde die soms al jaren oud zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+,
note:
Dit zelfde antwoord kan je ook geven bij 'google maps'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar dan zijn het geen satelieten maar auto's met camera's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ipv google maps bedoel je dan google streetview....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dat is dan weer niet waar, want Google Streetview foto's (360graden-beelden) worden door Google zelf gemaakt en niet gekocht van andere aanbieders (zoals Cyclomedia of Slagboom en Peeters). Er rijden dus echt Google-auto'tjes door onze straten.
Uiteraard worden alleen satelliet- en luchtfoto's bij plaatselijk daglicht gemaakt. Zo simpel is het.