Hoe kan ik een vonk maken die genoeg energie heeft om een lont van een rotje aan te steken?

Ik wil een soort van pistool maken met een rotje als kruit, en ik wil een elektrisch schietsysteem : dat als ik op een drukschakelaar druk er dan een vonk komt die het lontje van het rotje aansteekt, die dan op zijn beurt weer het projectiel lanceert

Toegevoegd na 15 minuten:
Het moet dus een snelle onsteking zijn. Op het moment dat ik de schakelaar indruk moet het lontje aangaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dit wel legaal?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk het wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet dat ik er mensen/dieren mee ga neerschieten ofzo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat snap ik, maar een nep wapen van plastic mag al niet en dit kan nog echt schieten ook (als het gaat werken).

Het beste antwoord

Gebruik geen vonk maar en gloeiplug om de lont te ontsteken.

Toegevoegd na 19 minuten:
Ga eens kijken bij een modelbouw winkel bij ontstekingen voor raketten. Of misschien heb je wat aan deze link.

Toegevoegd na 19 minuten:
Ga eens kijken bij een modelbouw winkel bij ontstekingen voor raketten. Of misschien heb je wat aan deze link.

Toegevoegd na 19 minuten:
Ga eens kijken bij een modelbouw winkel bij ontstekingen voor raketten. Of misschien heb je wat aan deze link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uitleg graag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe zou ik aan een gloeiplug kunnen komen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een beetje goedkoop?