Bedenk welke processen er benodigd zijn om een kuntbeen te maken. Van het ontwerp tot aan de productie: Ontwerp, ontwerp doorrekenen, productie. Deze drie stappen zijn natuurlijk niet volledig want er komt wel meer bij kijken. Vergeet ook niet dat alleen de materiaalkeuze een hele studie opzich is, en dat voor elk component in de constructie alle stappen doorlopen moeten worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de natuurwetenschappen neem ik even de bekendste wetenschappen: scheikunde, natuurkunde, wiskunde en geneeskunde. Om te begrijpen hoe het kunstbeen moet worden ontworpen, heb je de geneeskunde nodig, want anders krijg je bijvoorbeeld een krom kunstbeen. Met wiskunde wordt het geheel ontworpen, net zoals natuurkunde (deze gaan gepaard). Zo moet worden berekend of het been het gewicht aankan van de persoon, etc. De materiaalkeuze is belangrijk, en daar wordt scheikunde voor gebruikt (denk aan koolstofvezel). Kortom: alle natuurwetenschappen worden weer gebruikt voor een bepaald gedeelte in het proces.