Wolken zijn waterdeeltjes in de lucht. De lucht zit vol met waterdamp. Waterdamp zie je niet. Wanneer warme lucht afkoelt verandert de waterdamp in wolkendruppeltjes. Die zie je wel. Dan worden het witte wolken.
Wolken weerspiegelen het wit van het zonlicht. Waterdruppels kunnen namelijk alle kleuren absorberen. En daarom reflecteren ze alleen de kleur die erop geschenen wordt. Zonlicht is wit, daarom zijn de wolken ook wit.

Wolken zijn natuurlijk niet altijd wit, wolken kunnen ook grijs en donker zijn. Wanneer de wolken donker zijn is er geen zon die op de wolken schijnt. De wolken kunnen dan niet het witte licht reflecteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zijn niet altijd wit, hoe meer water erin zit hoe donkerder ze zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ook veel wolken grijs,de donkerder kleur van grijze wolken onstaat,doordat ze meer waterdamp bevatten dan de witte wolken.