zaagsel is ongeveer 0,18 kilo per liter 14/0,18 = 77 liter
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarop baseer je dat? Hout verschilt nogal in gewicht.
anneliez
11 jaar geleden
google, maar ik kon lqater de site niet meer terugvinden
Als ik op de site http://www.elevatorholland.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=32&Itemid=46 kijk is het sg van zaagsel 0,600
Uitkomst zou dan zijn 14 kg delen door 0,6 is 23,33 liter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afhankelijk van het soort hout , heeft dit een dichtheid van 0.2-1.2KG/DM3 (balsa- ebbenhout)
dus is alleen een goed antwoord op de vraag te geven als je weet welk hout het zaagsel bevat en in welke mate het lucht tussen de houtspaanders verwijderd is,
Als je uitgaat van 0.6KG /liter heb je zaagsel van waarschijnlijk vurenhout wat zeer goed vacuum getrokken verpakt is.
Ze zouden naar mijn mening beter de massa dan het aantal liter van de verpakking aan kunnen geven omdat de mate van vacuumtrekken (dus de aard van verpakken) een grote invloed heeft op de dichtheid/het volume.
De vraag is dus NIET eenduidig te beantwoorden.