Vooralsnog alleen de processor dunkt me. Een PC is heel dom en kent eigenlijk twee commando's: aan OF uit. Als je nu heel veel van die schakelingen hebt, kan je dingen uitrekenen (de CPU). Een kwantumcomputer kent aan EN uit. Afhankelijk wat jij onder de gehele computer verstaat (dus ook randapparatuur als DVD-RW, geluyidskaart etc), vervagnt het m.i. alleen de processor (wat eigenlijk de kern van een PC is):

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwantumcomputer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De computer die gebouwd zal worden rond een quantum processor zal ook radicaal moeten veranderen:
Als een QP duizenden keren sneller (verre toekomstdroom....) is in vergelijking met een huidige processor, dan moeten de gegevens ook wel zo snel aangeleverd en afgevoerd kunnen worden anders heeft het weinig zin. Precies om die reden vervangt bijna niemand alleen processor in zijn PC: de snelheidswinst die daarmee behaald kan worden is minimaal als de andere componenten niet mee veranderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zal toch een heel ander moederbord nodig hebben. En ander geheugen.
Dus de complete grote printplaat in je pc kast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@gast118206: Als die quantumcomputer zo veel sneller is zul je ook een veel snellere harddisk, en veel sneller en (veel) meer intern geheugen nodig hebben. @Samsung93: de chips, met name de processor, zijn de afgelopen jaren niet kleiner geworden, maar juist groter. Er zitten alleen (veel) meer (kleinere) transistoren op 1 chip, waardoor die beter presteert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Adrie: Waarom zou je bij hogere snelheden ook per se meer geheugen nodig hebben? De berekeningen zijn dan wel sneller, maar de data zijn niet opeens ook tig keer zo groot, die zijn gewoon nog hetzelfde.

Andere antwoorden (2)

Een kwantumcomputer is, strikt genomen, een computer voorzien van een kwantumprocessor. Een kwantumcomputer zal dus de hele PC vervangen.

Een kwantumprocessor zal alleen de processor kunnen vervangen, maar dit zal niet goed mogelijk zijn, omdat deze niet op een actueel moederbord zal passen.

Als men het heeft over een kwantumcomputer bedoelt men soms een computer (PC) voorzien van een kwantumprocessor en soms alleen de kwantumprocessor.
rose
11 jaar geleden
De bewerkingen van een kwantumcomputer zijn niet/discreet.
Je krijgt dus niet alleen eenen en nullen maar ook tussenliggende waardes.

Je zult buiten de processor dus ook een architectuur moeten hebben om deze informatie te verwerken.
Hierdoor kan je niet spreken van `alleen een processor`.
Het is natuurlijk mogelijk de informatie afkomstig van een `kwantumprocessor´ te vertalen naar discrete eenheden (hybride). Gezien het feit dat 1 en ander nog in de kinderschoenen staat is dat nog moeilijk te voorspellen.
Enkele jaren geleden sprak men ook over een licht computer waar we tot op heden ook nog geen reele toepassing van zien. Het is dus een beetje koffiedik kijken....