Zal in het jaar 2012 echt iets gaan gebeuren ?

Mij lijkt van niet en is het gewoon onzin.
Want bewijs is er niet echt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Je vraagt wel de nodige achtergrondkennis van je lezers. Wellicht had je de vraag wat duidelijker kunnen stellen: Waarom zou er in 2012 iets gebeuren?
Wat zou er dan moeten gebeuren?
Waarvoor is er niet echt bewijs?

Het beste antwoord

Ja, er gaat heel veel gebeuren in 2012. Maar waar je op doelt (Ben je naar de film geweest ?) is waarschijnlijk de ondergang van de wereld zoals we die nu kennen, hetgeen voorspeld wordt op basis van een aflopende Maya kalender. Dat niet:

Je kan opgelucht ademhalen. Zelfs als het einde van de kalendere een ondergang zou betekenen is dat niet in 2012, maar in 2208. Een rekenfout heeft geleid tot het jaartal 2012.

Of er in 2208 wel redenen zijn om te denken dat de aarde ondegaat mag je me in 2207 vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

ik geloof er ook niks van,
ze hebben al zovaak voorspeld dat de wereld zou vergaan
14 jaar geleden
In elk geval een EK voetbal in Polen en Oekraïne, er zullen mensen geboren worden, er zullen mensen sterven.

Verder zullen op het gebied van natuur- en scheikunde (de categorie waar de vraag in staat) ongetwijfeld nieuwe ontdekkingen gedaan worden, en er zal waarschijnlijk iemand een nobelprijs krijgen.

Maar wat je waarschijnlijk bedoelt met je vraag, dat het het einde van de wereld zou zijn; dat wordt al voorspeld sinds het begin van de mensheid. Tot nog toe hebben ze er allemaal naast gezeten. Ik heb geen sterke aanwijzingen die erop duiden dat het dit keer anders zal verlopen.

En de wereld vergaat sowieso dit jaar nog; zie link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo ken ik er nog wel een paar. Het mooiste is dat die specifieke site dit jaar al 4 of 5 data geroepen heeft dat het einde nabij is, en telkens een paar dagen later weer bijstelt, omdat het toch niet is uitgekomen. Het was voor mijn doeleinden dan ook voornamelijk ter illustratie dat die dingen gewoon belachelijk vaak geroepen worden, en meestal ook belachelijk slecht onderbouwd. Zo ook deze. Mijn kalender eindigt op 31 december. Ik verwacht dat ik daarna zonder problemen weer op 1 januari 2010 kan beginnen, zonder noemenswaardige verschuivingen in werkelijkheidsbeeld.
Het zal donker worden op deze wrede kille wereld.........
...........gelukkig komt elke dag de zon weer op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik voorspel je dat in 2012 een heel jaar vanalles zal gebeuren, en wel 365 of wellicht 366 dagen lang...

Het is een verandering van een tijdsgewricht, net zoiets als een ijstijd, je kunt niet aangeven wanneer precies iets begint...

Maar het einde van het ik-tijdperk krijgt zijn beslag... Maar dat is al aan de gang, waarom worden grijpgrage bankiers op de vingers getikt, juist ja dat kan niet meer in het nakende wij-tijdperk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Aquarius?
Ach waar is het op gebaseerd?
Je weet het niet.
Als er echt iets gebeurt waardoor de aarde zou vergaan is dat hoogstwaarschijnlijk óf een kernoorlog óf de zon die vergaat...
Over die laatste zijn veel verschillende berichtgevingen geweest.
Tientallen publicerende weteschappers denken er allemaal anders over.

Ik vond dit:
http://www.nu.nl/algemeen/2131277/de-zon-dood.html
Een voorteken?

En een aantal jaren geleden was er een wetenschapper die beweerde dat de zon misschien nog maar 50 jaar zou hebben.

De tijd zal het leren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zal het einde van list en bedrog zijn. Waarheid zal dan de leidraad zijn. De toekomst staat niet vast. Het persoonlijke leven zal ophouden te bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wereld zal gewoon doordraaien,en elke dag zullen er weer leuke en minder leuke dingen gebeuren.
De aarde is oud en taai en laat zich maar niet zo van de wijs brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zal in 2012 van alles gebeuren. Net als in 2011 en 2013. Er gebeurt altijd wel wat. Ook als er niets gebeurt, is dat een gebeurtenis.

En elke gebeurtenis is een keerpunt in de geschiedenis.

Of 2012 veel (wereld)schokkender gebeurtenissen zal brengen dan andere jaren, wie zal het zeggen.

Ik denk niet dat je dat kunt afleiden uit voorspellingen van een eeuwenoude kalender.

Maar misschien ook wel. Vraag het nog eens in 2013...
rose
14 jaar geleden
ik heb de film gezien
maar ik denk niet dat het zal gebeuren ...
het is ten slotte maar een film.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In 2012 gaat er van alles gebeuren een van de dingen die gaan gebeuren is de opening van de Floriade in Venlo, ook zij er Olympische zomerspelen,de zon komt 365 keer op en gaat 365 keer onder,er zullen natuurrampen plaatsvinden,mensen gaan dood en er worden kinderen geboren, kerst vind plaats op 25 en 26 December, kortom de lijst is te lang om op te noemen het owrd weer een jaar vol gebeurtenissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het precies in 2012 is weten we niet, maar er zal een nieuwe tijd aanbreken.

Wat betreft de dierenriem: we leefden in de tijd van de vissen (de afgelopen 100 jaar) en nu zijn we het tijdperk van de Waterman ingegaan.

Komt de Messias terug, zoals dat in de Bijbel beloofd is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals in de Bijbel beloofd is, is hij reeds over tijd: Mattheüs 16:28, Lukas 9:27, Markus 9:1; allemaal voorbeelden waarin Jezus zelf zou hebben gezegd dat het koninkrijk nog voor het einde van die generatie zou komen.