volgens mij kan dat niet want kalk is een natuurproduct
en cement is een chemisch product
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kalk is een hoofdbestanddeel van cement. En uiteindelijk is alles chemisch, ook jij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe weet jij dat nou , je heb mij nog nooit gezien , misschien ben ik wel een plantje dat heeft leren typen Lol
maar uiteidelijk heb je wel gelijk denk ik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha ook een plantje is chemisch. Alles is chemisch, in de strikte zin van 't woord. En wat bnetreft de kalk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cementproductie
Kalk en droge klei vermalen en goed mengen. Dan wordt dit mengsel gebrand, waarbij calciumcarbonaat wordt omgezet in calciumoxide. Aan de brokken van het eindproduct wordt dan nog gips toegevoegd en dan wordt het weer gemalen. (portland cement ofwel OPC)