Zijn mijn platina electroden iets waard?

Ik heb een aantal verschillende platina electroden (staaf/ring/draad) van een laboratorium weten te redden van de vuilnisman. Is de platina hiervan zuiver? En is dit evt in te leveren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Volgens mij hebben deze zeker waarde. Ik herinner me uit mijn schoolopleiding dat voor het practicum labo deze platina elektroden (gebruikt voor elektrolyse) niet bij de andere materialen bewaard werd maar in een aparte kluis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die hebben zeker waarde, wij hebben ook last wat verkocht voor een prijs van 35 000 euro per kilo! Er zijn genoeg bedrijven die platina willen kopen. Ik heb een paar gegoogled voor je, maar het loont wel om nog even te kijken waar je een goede prijs krijgt en een goed moment te kiezen. v.b.:

http://www.degoudbank.nl/
http://www.platinaprijs.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, elektroden zijn (extreem) zuiver platina en leveren ongeveer 30-40 Euro per gram op.(bij de GOUDBUS etc.)

Het kan echter zijn dat een laboratorium er meer voor over heeft, die betalen voor zuiver draad meer dan 100 Euro per gram (inkoopsprijs).

Omdat platina erg zwaar is (ongeveer 22g/ml) levert een geringe hoeveelheid dus nogal wat op.

Laat je NIET bedriegen of afzetten.

Vraag info naar de inkoopprijs.
je kunt dan uitgaan van 100% platina!

Momenteel ligt de prijs voor platina net onder die van goud