Als een kaars is opgebrand, is die ook opgebrand!Je vindt namelijk nooit restverbranding.Waar zijn die resten?

Als een kledingstuk of enig huisgerief opbrandt, vind je altijd resten terug. Waarom niet bij kaarsen of andere oliehoudende produkten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De kaars bestaat voor het grootste deel uit paraffine. Dat is een pure koolwaterstof die volledig overgaat in CO2 en H2O.
Maar er is wel een restprodukt: de lont verbrandt niet helemaal. Daar blijft een beetje as van over (as = metaaloxide). Alleen ten opzichte van de hele kaars is dat bijna niets, en dat verwaait dus heel gemakkelijk.
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wetenschappelijke (scheikundige) uitleg !

Andere antwoorden (9)

De zitten al in de lucht... Dat wordt als rook weggewaaid...

Dus er blijft niets over...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De resten zitten als roetaanslag op je plafond en de muren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dikke plus voor deze vaststelling, en hoe goedkoper de kaars hoe zwaerder de afzetting.
Er blijven geen vaste koolresten in of op de houder. Ze vervliegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De resten bij oliebranden zie je niet, als tenminste aan de juiste voorwaarden word voldaan. Bij een ongecontroleerde oliebrand, zie je wel degelijk verbrandingsresten, in de vorm van een dikke vette rookwalm
jc54
14 jaar geleden
je houdt wel kaarsvet over maar derest verdampt is onzichtbaar .Brand maar eens veel kaarsen en was daarna je ramen ,kun je zien wat er over blijft .Het is allemaal zwart wat er af komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De rest verbranding zit onder andere op je ramen. net als de sigaret.
Ga maar eens ramen wassen na de kerst periode.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gebeurt nou eenmaal bij een verbranding, en van elk materiaal wat er verbrand is t weer anders wat er overblijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kaarsvet verbrand voor het grootste gedeelte en wordt gewoon omgezet in gassen. Wat niet verbrand slaat neer op ramen, muren en plafonds, als roet bijv. Het beetje as dat ontstaat bij de verbranding van de pit wordt door de hete luchtstroom van de vlam meegenomen richting plafond. Het zal meestal neerdwarrelen op de grond en enkele keer zal het zich hechten aan muur of plafond.
Het is echter zó weinig dat je het alleen als je heel veel moeite doet zult terugvinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals hierboven al gemeld:

De roetdeeltjes waaien weg en slaan neer, de rest is omgezet in warmte, gassen en dampen (er verdwijnt helemaal niets!)
rose