Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je het beste van Kj naar Ws of van J naar kwh?

Ik zit er al uren aan te werken maar ik snap er helemaal niks van, en morgen heb ik een pw waarin dat in voor komt. Nog iets is joule hetzelfde als Ws?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een Watt is een Joule per seconde. Dus: W=J/s.

Daaruit volgt dat een Joule een Wattseconde is. Dus: J=Ws.

Dit is de basis. De rest kun je hieruit afleiden.
 
 
 

Toegevoegd na 4 minuten:
 
 
 
Bijvoorbeeld: een kJ is een kilo-Joule. Net als een kilo-meter duizend meter is, is ook een kilo-Joule duizend Joule.

Als een J gelijk is aan een Ws (zie hierboven), dan is dus een kJ gelijk aan een kWs (kilowattseconde).

 
 
 

kWh is kilowattuur. Haal eerst even die k eraf om het makkelijk te maken. Je hebt dan een Wh, een wattuur.

Een uur is 3600 seconden: 60 minuten van elk 60 seconden. Een Wattuur is dus 3600 Wattseconde: 1 Wh = 3600 Ws.

Nu kun je die k, die we er even af hadden gehaald, weer terugzetten. Als 1 Wh gelijk is aan 3600 Ws, dan is 1 kWh dus gelijk aan 3600 kWs.

(Of 3,6 MWs, dat is 3,6 megawattseconde.)
(Lees meer...)
Cryofiel
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een kilowattuur is gelijk aan 3 600 000 J, ofwel 3,6 MJ (megajoule). ( E = Pxt = 1000 Watt x 3600 s = 3.600.000 J)
. Joule is hetzelfde als Ws.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding