Waarom kunnen dieren niet buitenwesten raken bij extreme pijn?

Mensen vallen flauw bij extreme pijn, waarom kunnen dieren dit niet? Dit zou toch in veel gevallen wenselijk zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Dieren ervaren de pijn veel anders als wij mensen en de dieren kunnen de pijn beter verbergen dan wij. dat moet ook wel anders overleven zij niet in de wildernis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit vindt ik een duidelijk een goed antwoord, kort maar krachtig. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Teun en nog 10 erbij voor het beste antwoord!

Andere antwoorden (5)

Misschien zijn ze wel buiten westen Danielle maar kunnen ze dan toch nog wat bewegen.Gemeen he al die bruten die onschuldige dieren zonodig moeten kwellen?

Toegevoegd na 58 minuten:
Vanwaar nou die minnen?
Van de dierenbeulen misschien? Dat zijn toch laffe mensen dus die minnen ook zonder toevoeging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was een neutrale vraag, en door jouw antwoord krijg ik een heel naar gevoel. Wellicht dat anderen je daarom minnen geven die willen dat gevoel niet. Door minnen te geven kunnen ze het weer loslaten, terug geven als het ware.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Danielle's vragen hebben allemaal met dierenmishandeling te maken en van daaruit gezien heb ik de vraag beantwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle vragen die ze over dieren stelt bedoel ik dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plusje van mij hoor! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je freebird.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een dier pijn heeft, komt dat niet per definitie door een mens. Als een leeuw een zebra aanvalt, zal dit zeker pijn doen, daar komen dan geen mensenhanden aan te pas. Uit jouw antwoord maak ik op dat je er per definitie van uit gaat dat de pijn door een mens wordt veroorzaakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hierboven al uitgelegd waarom ik er vanuit ging dat de pijn werd veroorzaakt door een mens Beemertje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke, bedankt voor de uitleg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
danielle's vraag gaat toch niet over dierenmishandeling? niet al het leed van de dieren word veroorzaakt door de mens, ze slachten elkaar ook zelf af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Taurus, ergens heb je zeker gelijk. Ik ben op mijn vraag gekomen door dierenmishandeling. Het levend villen van een wasbeerhond in China. Maar niet iedereen weet hier van mijn vragen af, dat ik een groot dierliefhebber ben dat weet jij ondertussen wel. Van mij krijg je dus gewoon een dikke plus.
Ik denk dat het met het survival instinct te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou goed mogelijk zijn, dank je voor je antwoord, +1.
dieren kunnen dit ook wel hoor.
wel is het zo dat sommige dieren een veel hogere pijngrens hebben dan de mens.
vooral bij vogels zie ik dat ze bij flinke verwondingen toch nog eten en poetsgedrag vertonen.
verder is het voor veel dieren in de natuur van belang geen pijn te laten zien.
ze kunnen geen zwakte tonen, want dan zijn ze potentieel slachtoffer.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi +1, kort en krachtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@rapaan,mooie avatar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@rineke: +1 Kort en "prachtig"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me af of ze dat wel echt kunnen. Dieren worden op de vreselijkse manieren mishandeld. Ondragelijke pijn zou je denken. Nog nooit heb ik gezien dat ze hun bewust zijn verliezen. Ik vindt het jammer dat ik het antwoord waar mijn vraag over gaat een beetje mis in je antwoord. Dat gewonde dieren gewoon poets gedrag vertonen dat weet ik. Toch een plusje voor je antwoord.
Alle pijn die jij aankunt is te dragen, ondraaglijke pijn resulteert meteen in een bewusteloosheid...

Dat geldt voor mensen EN voor dieren... Het enige verschil is dat mensen voordat ze het niet meer aankunnen, de zaak al uitzetten, dat is namelijk flauwvallen... Dat is dus de knop op UIT zetten voordat het werkelijk noodzakelijk is... Dus trauma-nooduitgang is dat...

Ik zeg je dat een zelfmoordenaar niets merkt van de knal, hij maakt zich onbewust voordat hij knalt, vandaar dat ik zeg dat zulk een dood pijnloos is... Want de persoon komt nooit beneden aan, bewust...

Toegevoegd na 2 minuten:
En stem maar min, als je het er niet mee eens bent, maakt niet uit, want ik en de werkelijkheid trekken ons niets aan van minnen... Wij kunnen niet anders dan doen van dat wat gedaan moet, en jij, de minstemmer net zo...

Dus gaat uw gang, ik ben u dankbaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi XiniX, Kan je soms niet volgen. Soms zijn je antwoorden verbluffend en soms denk ik dat je van je krukje bent gevallen! Waarom zouden mensen op JOUW antwoord minnen? Als ik het al zou doen zou ik het motiveren. Maar vind dit antwoord ook geen plusje waard.
MVG.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me volledig vinden in je antwoord, alleen niet in je toevoeging! Je profileert je meteen als een slachtoffer. Plusje voor je antwoord zonder toevoeging!! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je al gaat vragen om minnetjes dan maak je van jezelf een minkukel. Die toevoeging was in mijn ogen niet zo'n slimme zet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Danielle1975... Dat is nou net het probleem, ik ben niet slim, dat zie je toch... Ik zeg alleen maar dat ik ZIE dat er meer min gestemd wordt, en als ik er een vraag over stel wordt die vraag gewist omdat ik iets vraag wat ALLEEN de beheerder kan weten... Dit is het GV-taboe, never ask anything about the organisation itself... TABOE...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Xinix: We hebben het over Goeievraag, niet over de KGB of de Maffia
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof er ook niks van dat je jezelf kunt uitschakelen bij het verwachten van pijn zoals jij zegt dat een zelfmoordenaar doet. Een zelf bedacht 6de zintuig?
Dieren raken bij grote angst, of heftige pijn, voor de dood in een vorm van bewustzijn die erg te vergelijken is met flauwvallen. ze laten zich slap hangen en "spelen" dood. Ze voelen dan waarschijnlijk geen pijn meer.

dit heeft meerdere voordelen, de aanvaller zal eerder zijn prooi loslaten, wat de kans op ontsnapping vergroot. Ook zullen sommige jagers minder geinteresseerd zijn in dode prooi (minder vers (denk ik)).

bij kippen en duiven kan je dit zien. wanneer er een roofvogel in de lucht is zullen zij zich als dood neer laten vallen, hierdoor is de roofvogel niet meer geinteresseerd.

Daarnaast heb je ook de vorm van extreme verstijfing. er is een soort geit die bij schrik alle spieren aanspand en zo omvalt en zich gedurende een aantal seconden niet kan bewegen (minder handig als je schrikt van een roofdier!)