Hoe maak je zelf op een simpele manier een biologisch afbreekbaar plastic?

We hebben een scheikundelokaal tot onze beschikking, en moeten zelf een biologisch afbreekbaar plastic maken. Iemand enig idee over de samenstelling, hoeveelheden, opstelling enzovoort? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Aardappelplastic is goed te doen:

http://www.flirp.net/posts/do-it-yourself/606/How-to-Make-Plastic-at-Home.html

ctrl F: potato plastic
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

OP basis van PVC (=polyvinylchloride):
* PVC-hars : 100 delen
* weekmaker : 50 delen
* geëpoxydeerde soja-olie : 15 delen
* Ca-stearaat : 2 delen
* aardappelzetmeel : 15 delen

Verwarmen (smelten - gelifiëren) gedurende 10 à 15 minuten bij 180 °C