Ik wil erg graag meer leren van scheikunde, (voor een toekomstige studie) hoe kan ik dit het beste doen?

Op het vmbo t heb ik maar heel even scheikunde gehad. Op dit moment volg ik een mbo opleiding (nog 1,5 jr) en hierna wil ik dol graag een hbo opleiding doen. voor die studie heb ik scheikunde nodig. Zoals ik al eerder zei heb ik daar niet echt veel kennis van. Nu ben ik bereid er alles aan te doen om hier meer van te leren. Ik heb het niet erg druk met deze opleiding en het leek me daarom verstandig om al wat te gaan leren. Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken? En ik zou graag vanaf 0 willen beginnen, zodat ik alles duidelijk kan leren.

Ook heb je wiskunde nodig. Hier heb ik dan wel examen in gedaan maar het niveau is natuurlijk wel wat lager als op het havo niveau. Hoe zou ik dit ook kunnen verbeteren?

Heeft iemand een idee welk studie boek ik zou kunnen gebruiken. In de bibliotheek heb ik al gekeken en dat was net iets te hoog niveau.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je echt een certificaat wil kan dat bijv bij de LOI. http://www.loi.nl/voortgezet_onderwijs/havo/index.htm?cmp=knc-34210&HBX_OU=50&HBX_PK=%2Bhavo%20%2Bscheikunde&kwd_id=14428-1BD91191-53C3-4CC7-A849-8B1DCF392155S10537905059&gclid=CPGlro2Uvq8CFYRI3godPU_0xw

Onderaan de link staat dat scheikunde 8 mnd is voor 56 euro. Wiskunde is 6/7 maanden voor dezelfde prijs.

Als je het zelf wil doen kun je voor wiskunde kijken op marktplaats naar de serie 'Getal en Ruimte'. Soms liggen ze ook bij de Slegte.

Voor scheikunde: Bijvoorbeeld Pulsar-Chemie.

Van beide methodes vind je op internet ook vragen en opdrachten met antwoorden:

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja: als het nivo te hoog was kun je met havo 2/3 beginnen natuurlijk als je zelf voor boeken zorgt. Die zijn er in ieder geval voor 'getal en ruimte'. Voor scheikunde vanaf havo 3.

http://www.noordhoffuitgevers.nl/wps/portal/wnvo/!ut/p/b1/04_SjzS0NDM1MDM0MbDQj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOKDgk1CHZ0MHQ383f0MDTwD_MwtjEOd3b2djIEKIvEo8DYhTr8BDuBoQEh_uH4UXiVGxgQUgJwIVoDHDX4e-bmp-rlROW6WnlkmAKIgvtk!/dl4/d5/L2dJQSEvUUt3QS80SmtFL1o2X1JTNFVBQjFBME9HTjEwSVBONzgzVUNHS0gz/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, sorry: ik bedoelde ook 8x56.