Nee, Fehlings-reagens is een indicator voor glucose. Met zoutzuur kan je geen glucose aantonen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Naast een Fehlingsreactie is het makkelijker om van die strookjes te gebruiken, Clinistix.

Deze bevatten ook een reagens met twee enzymen, glucose oxidase en peroxidase. Glucose oxidase katalyseert de reactie tussen suiker (als dat aanwezig is) en zuurtstof. Hierdoor ontstaat melkzuur en waterstof peroxide. Het enzym peroxidase katalyseert de reactie tussen waterstofperoxide en een pigment in het strookje dat daarmee verkleurt.