Hoe haal je 2 hele sterke magneten uit elkaar, waar je geen grip op hebt en die 30cm van ijzer of metaal vandaan is er heen wilt vliegen??

12 jaar geleden
6.6K
Cryofiel
12 jaar geleden
Maak ze zo heet mogelijk. Elk materiaal verliest zijn magnetisme boven een bepaalde temperatuur.

Antwoorden (3)

Probeer ze van elkaar af te krijgen met een stuk hout! Probeer met een spits stuk er tussen te komen en dan verder drukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt aan de afmeting en soort magneet. een oliefiltersleutel er omheen klemmen en verdraaien. kans dat ze afstoten bij 90 deg verdraaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door afschuiven.

Ik gebruik een broodplank en mijn pols om twee magneten van 20 mm Ø en 10 mm dik uit elkaar te krijgen.
Met de hand lostrekken lukt geen mens.

Dus: neem een plank en maak daarin een opening waarin de onderste magneet precies past. Deze plank houdt die magneet dus goed vast.
Met een andere plank, die over de onderste plank glijdt, schuif je de bovenste magneet opzij.
Het lijkt zo een beetje op een schaar, die papier op een bepaald punt uit elkaar trekt.