Een vraag omtrent soortelijk gewicht, een blok Aluminium van 1 kilo, in wat voor afmetingen van het formaat kan ik gaan denken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

aluminium heeft een dichtheid van 2755 kg/m^3

Dat betekent dat 1 kilo een volume inneemt van 1/2755 m^3

= 0,000362976407 m^3
= 363 cm^3

als je daar een kubus van maakt heb je de derdemachtswortel nodig om de lengte van een zijde te weten

Dan kom je uit op een kubus waarvan elke lengte net iets langer is dan 7 cm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
andere benadering.
alu weegt 2.7 kg/liter.
dus een kubus van 10 cm weegt 2.7 kg.
een blok van 10cmx10cm en 10/2.7 = 37 mm hoog weegt een kilo.
In CDdoos formaat uitgedrukt 12.5 cm x 14 cm = 2 cm hoog. 2 ouderwetse CD dozen op elkaar.