In de scanner zit een electronische kring die in een spoel een magnetisch veld laat ontstaan. Deze kring is IN resonantie.
De frequentie waarop die resoneert ligt tss de 15 mHz en 80 mHz. Een mooie volledige uitleg kan u lezen in bijlage.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronaldP
12 jaar geleden
Resonantie onstaat doordat een stof/object meebeweegt in dezelfde of meervouden/delen van de frequentie van de aangever (actuator). De ring in het MRI apparaat is de actuator.
Dus kan je zeggen dat niet de ring in resonantie is (maar dat deze zorgt dat het te onderzoeken materiaal in resonantie raakt.