hoe ontstaat rook?

heb ik niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heeft dit met biologie te maken ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik niet?? ik ook niet?

Antwoorden (2)

Water verdampt bij 100 graden celsius. Dan gaat het van vloeibaar naar gas dus het wordt rook ( waterdamp)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eeeeuh je bedoelt stoom ???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo is dit fout? Diegene kan ook deze rook bedoelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waterdamp (stoom) is gasvormig, rook daarentegen is vast.
Rook zijn verbrandingsresten dus overblijfselen van de bandstof, net zoals een sigaret as geeft.Deze stoffen zijn zo fijn dat het met de warme lucht omhoog wordt geblazen, rook bevat ook waterdamp.
Rook is dus iets heel anders dan stoom dat gewoon zuiver water in dampvorm is

Toegevoegd na 3 dagen:
rook is dus en mengsel van gassen en vaste stoffen (vandaar de plekken tegen de muur of plafond als je dar een rokende kaars hebt staan
anneliez