Bestaat er wel een Perpetuum Mobile ?

Deze ziet er toch echt uit

http://www.geencommentaar.nl/index.php/2008/02/13/ww_we_hebben_weer_een_perpetuum_mobile

http://www.geencommentaar.nl/index.php/200
8/02/13/ww_we_hebben_weer_een_perpetuu
m_mobile

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Nee tot nu toe niet.

Ik heb de 2 filmpjes gezien en ik begrijp helemaal niet waarom deze man niet ziet waarover het gaat.
Al deze dingen zijn toch al jaren bekend.
Hij heeft gewoon een veel efficientere motor gemaakt door bijkomende spoelen extern te zetten.
Had hij nu eerst eens die motor laten draaien zonder dat magneetwiel dan zou alles veel duidelijker zijn voor iedereen.
Eerst motor zonder belasting. Dan een motor met een generator aan de andere kant, dwz een motor met belasting, want hij zet kinetische energie om in electrische energie door de magneten eraan te hangen (via de magnetische flux). Daarna sluit hij de magneten van de generator kort zodat de stroom terug magnetische flux doet onstaan die terug ahw een motor vormt en samen werkt met de eerste motor. Alles is totaal logisch, maar geen creatie van energie. Hij heeft gewoon een generator kortgesloten die dan natuurlijk geen balast meer vormt. Zijn figuurtje van altijd maar exponentieel stijgende snelheid klopt niet. Het zal uiteindelijk terug naar een ander evenwicht gaan dat natuurlijk hoger licht dan zonder de ballast van de generator.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, bestaat niet. Dat heeft ermee te maken dat energie geen sluitend systeem is, maar ook dat het materiaal waarvan een perpetuum mobile gemaakt is ook onderhevig is aan slijtage, en dus niet eeuwig doorgaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een perpetuum mobile kan niet bestaan. En wel vanwege de 1e en 2e wetten van de thermodynamica. Een machine die een van deze twee wetten niet gehoorzaamt heet een perpetuum mobile.

Wanneer een machine de 1e wet breekt, wordt energie uit het niets gecreeerd. Vanwege het behoud van energie, kan dit niet.

Wanneer een machine de 2e wet breekt, is geen compleet systeem. Dat wil zeggen om energie te laten stromen moet die energie van een gebied van een hoge temperatuur naar een gebied met een lage temperatuur.

Het plaatje van onderstaande link laat zien dat arbeid bestaat uit de stroming van hoog naar laag. Wanneer men de stroming wilt omkeren, als bijvoorbeeld bij een koelkast, moet er arbeid toegevoerd worden.

De machine die de 2e wet van de thermodynamica breekt, probeert het gebied met lage temperatuur weg te halen. Met andere woorden, de uitvinder wilt de energie terugvoeren in het hoge gebied. Dit probeert hij "gratis" te doen, wat niet kan.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Een beetje googlen naar de wetten van de thermodynamica levert aardig wat hits op om te bestuderen.

Tot slot, iemand die zegt dat hij een perpetuum mobile ontdekt heeft snapt niets van de wetten van de thermodynamica.