Zouden onze planeten en het heelal bij elkaar een klein onderdeel van een quark kunnen zijn?

Met andere woorden, zou de microstructuur van een atoom hetzelfde zijn als de structuur van het heelal? En zijn we dus misschien onderdeel van een heel groot atoom, molecuul of voor mijn part organisme?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Hier fantaseer ik ook wel eens over.

Mieren hebben ook een eigen wereld waarin ze leven, terwijl ze onderdeel zijn van een groter geheel (onze wereld). Maar wellicht is onze wereld ook wel onderdeel van een groter geheel.

Ik denk dat degene die hier 100% het juiste antwoord op weet nog gevonden moet worden.

Wel leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op het eerste gezicht lijkt de structuur van ons heelal erg op de structuur van moleculen en atomen. Maar als je meer in detail gaat kijken, oa ook naar de kwantumfysica, zal je merken dat er wel degelijk hele grote verschillen zijn. Het kan dus wel zo zijn, maar dan met een andere structuur want ze zijn niet gelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan niet, want dan zou elk atoom andere eigenschappen hebben (want ook elk planeet heeft totaal andere eigenschappen), en we weten dat dat niet 't geval is. 'T ene goudatoom is identiek aan de andere. Bij planeten is dat nimmer zo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En daarbij is het ene goud atoom niet altijd het zelfde als het andere :). Je hebt 17 isotopen
Is dat niet de strekking van het einde van de film "Men in Black"?
Ik heb overigens geen reden om je stelling af te wijzen.
Er is nog zoveel dat onbekend is.