dat heeft helemaal met de dichtheid te maken
je hebt natuurlijk ook verschillende soorten hout
als je bijvoorbeeld een stuk hout hebt waarvan de dichtheid kleiner is dan water dan blijft het drijven
als de dichtheid groter is dan zinkt het
als de dichtheid gelijk aan de dichtheid van het water is dan "zweeft" het in het water

ik hoop dat het duidelijk is zo

ps
ik weet niet of je de dode zee kent, maar daar zit veel zout in het water, waardoor de dichtheid veel groter is dan normaal water. Doordat die dichtheid zo groot is kunnen mensen
gwn op die zee blijven drijven.
overgens is dit erg gevaarlijk, want in de dode zee kan je moeilijk zwemmen en dan drijf je snel weg van de kust
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan drijven, zweven, of zinken
Drijven= wanneer de dichtheid van het voorwerp kleiner is dan de vloeistof
Zweven= Wanneer de dichtheid van het voorwerp gelijk is aan het vloeistof
Zinken= wanneer de dichtheid van het voorwerp groter is dan het voorwerp

Dichtheid bereken je door de Massa : Volume
Dus hoe zwaar iets is delen door hoe groot het is

Water heeft een dichtheid van 1.0 dus je moet alleen een andere factoor weten om te weten of het drijft zinkt of zweeft