hoe meet je zoiets?

Vorige week op TV werd de tekst uitgesproken :''Een mens slikt gemiddeld 14 insecten in zijn/haar slaap per jaar in''....(was bij programma ''De Slimste'' RTL4)

Bij mij kwam gelijk de vraag op: Hoe meet je in vredesnaam zoiets?? gemiddeld 14 insecten per jaar?? hoe weten ''ze'' dat?? je slaapt, dus zelf kun je dat niet tellen, maar het schijnt zo te zijn, HOE weten ze dat?

Ik ben dus oprecht op zoek naar de manier waarop ze dit soort dingen meten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, interessante vraag. Omdat ik het antwoord niet weet zet ik het hier even in een reactie neer. Via CSI-achtige technieken. De familie van het insect geeft het insect als vermist op en sporenonderzoek wijst uiteindelijk uit dat het insect het laatst gesignaleerd is in je slaapkamer, waarna met behulp van onder meer DNA wordt vastgesteld waar het insect is gebleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moehahah LOL Martijn ;-)

Het beste antwoord

Op de Belgische tegenhanger van GV, waar de vragen door wetenschappers worden beantwoord, werd een soortgelijke vraag gesteld.

Devraag werd beantwoord door:
Prof. dr. Filip Lardon
Hoofddocent Geneeskunde en Biomedische wetenschappen / Hoofd Laboratorium voor Kankeronderzoek en Klinische Oncologie

Volgens hem is dit onzin. Er wordt wel een dergelijk gerucht verspreid, maar dat is sterk overdreven of onjuist, het heeft geen enkele wetenschappelijke basis.

"Ten eerste, waar zouden die insecten of spinnen op een nacht vandaan komen?
Ten tweede, het moet al erg lukken dat een spin in je kamer je bed en je (open) mond bereikt, en er in kruipt en doorgeslikt wordt zonder dat jij dat merkt. Mocht een spin toch in je mond kruipen, dan zal je gevoelige tong dit diertje waarschijnlijk snel wegduwen. Ik zeg niet dat het tijdens een mensenleven niet eens kan gebeuren, maar wellicht verorber je meer vliegen in je leven tijdens je tochtjes op de fiets."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat kunnen ze helemaal niet, ik geloof er geen biet van... Gewoon onzin en we geloven alles maar... Nee hoor, grote onzin... Niet geloven hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon een brootje aap verhaal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
denk dat ze dat kunnen meten met hoeveel gemiddeld er mensen bij de doktor, of EHBO komen met dat probleem. kinderen geen natuurlijk meteen huilen als ze iets merken in hun slaap. anders weet ik het ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Testpersonen? Wie weet, misschien zijn er wel mensen die zeggen 'ja hoor, ik wil best elke nacht gefilmd worden' o.i.d.
Ze hebben er vast een manier voor gevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie link naatje
http://www.tussenhaakjes.nl/forum/view/id/16144/d/geen-plaatje-maar-een-lange-lijst-met-gekke-weetjes