Hoe meet je hoe dik ijs is?

Ik bedoel, het lijkt mij heel moeilijk om met een stok door een 15 cm dikke ijslaag te gaan. En als je er doorheen bent, hoe weet je dan waar het ijs is en waar niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Ten eerste die vraag had ik gister of eergister ook al gestelt maarja. Je hebt inderdaad geen manier om de dikte te meten dus gewoon ern gat boren. Alhoewel er wel een app is die zegt dat te kunnen door de temperaturen van de afgelopen 8 nachten te hebben. (dan moet je die wel weten) maar dat is nooit zeker omdat die geen wind meetelt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij vroeg een formule om de dikte te berekenen, hier wordt gevraagd: hoe meet je het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow nee dat is erg! Dat is gewoon ongeveer hetzelfde weer moeten sommige mensen zo mierenneukerig zijn....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha rustig rustig dreiw.. Het is idd wel heel wat anders als een formule. met een formule is het niet te berekenen, want dan zou je alle gegevens moeten hebben als temp, wind, stilstaand water, of stromend water enz enz, dit zal allemaal veel invloed hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey dreiw, wat een niveautje :P
Voor je taalgebruik en je reactie krijg je er van mij nog een minnetje bij :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry was beetje pissig dan sommige mensen zo erg op die kleine foutjes gaan letten. Dus nogmaals sorry

Andere antwoorden (1)

Gat boren, stok met weerhaak erin, die omhoog halen, de weerhaak blijft haken aan de onderkant van het ijs, met op de stok een cm aanduiding zodat je die kan aflezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De weerhaak moet m.i. wel bij harder trekken wegklappen, want anders is de stok slechts eenmalig bruikbaar